Články / Novinky

08/09/2018, 10:05
23/04/2018, 16:23
Ahoj všichni, moje první rybářská výprava v barvách Mastodont Baits vedla na poměrně velice prochytavanou svazovou vodu. Jel jsem z velkým očekáváním co...
17/01/2018, 12:21
ELSTR přehrada Bílý Halštrov Sportovní rybolov: "Chyť a pusť" Přehrada Elstr se nachází v Západních Čechách v nádherné Přírodní Rezervaci Halštrov,...
30/11/2017, 15:49
30/11/2017, 15:26
Ahoj Mastodonti. Po dlouhém zvažování jsem se s kamarádem rozhodl pro závod na tovačovském jezeře Annín,pro nás neznámá voda...proto jsem si vzal 3...

Orlík výparva snů

Je půlka srpna, rybářská dovolená byla jasně a nekompromisně naplánovaná měsíc dopředu. Mělo se vyrazit už ve čtvrtek, ale práce byla neodbytná, jak už to tak bývá, takže se jelo až v pátek. Po všech přípravách jsme s klidným svědomím, že máme vše vyrazili na Orlík, konkrétně na Otavu. Klasický hodinový přesun po vodě na naše oblíbené místo jsme si již užívali. Tohle jsem já i Hugo potřeboval, konečně. Po příjezdu zjišťujeme, že náš flek je obsazen jiným kolegou, tak nezbylo nic jiného, než odjet zpět, kousek proti proudu. Po zmapování terénu v místě bivakovaní a také vody, jsme se utábořili. Vezli jsme dost krmení, takže dva čluny narvané krmením a věcmi na týden pro dva lidi. Znáte to, byl docela masakr nastěhovat vše na dané místo. Vše nám stěžoval velký úbytek vody (cca 4,5m) a tím vzniklé bahno na březích. Po boji s bahnem konečně vybaleno, znovu zmapováno, nakrmeno a jdeme do akce. Sice věřím na této vodě více masovkám, ale zkusím zaexperimentovat a pod háček dávám Tropical Dream od Mastodont Baits, protože sázím na vysokou atraktivitu. Ač s tímto pokusem sám nejsem moc přesvědčený o tom, že bude úspěch, tak hned první noc přišly dvě jízdy. Z toho ještě bohužel nic nebylo. Druhý den mi přišli dva pěkní kapři na stejnou nástrahu.

Hned večer po mých dvou kaprech Hugo vrací kontra a zdolává tohoto krásného šupináče, pak celou noc ani píp. Ticho, mrtvá voda..

Ráno se to ovšem pěkně rozjelo a já udělal dvě pěkné ryby.

Večer bylo ještě lépe a váhy ryb postupně stoupaly.

Další den byl ve znamení mnoha záběrů ryb okolo 70cm, pak nastala noc a mě  ve 23:00 přišel nádherný kapr 20,7kg opět na Tropical Dream 24mm v neutrálu. Do 4h ráno jsem seděl na židli plný adrenalinu a nemohl tomu uvěřit, co se to vůbec stalo??

Přes den klasické záběry od menších kaprů a rázem jsem byl ve vedení nad kolegou Hugem 15:3. Kolem 15h se rozjel prut na 2x24mm Tropical Dream a já měl na prutu druhou velikou rybu výpravy. Amura 109cm 15,6kg.

Mezi tím se za námi zastavil kolega a udělal si osobák 16kg a pěkného sumíka, ale nepřeje si úlovek zveřejňovat. Jen Hugo stále nic zásadního… Tak si říkáme s kamarádem. Sakra jak já bych to tomu Hugovi přál, aby si taky ten osobák zvedl, do teď 15,8kg a v tom to přišlo, jízda jako blázen a Hugo zdolává svůj sen. Kapr rovných 21kg, který přišel na 2x 24mm worms. Nepopsatelná radost a nadšení!

Byla to pro nás výprava snů na kterou nikdy nezapomeneme! Za týden se povedlo celkem 20 ryb přes 10kg a dvě ryby přes 20kg. Od vody zdraví Jirka a Hugo.

Kukinovo premiéra pod vlajkou MB

Ahoj všichni,

moje první rybářská výprava v barvách Mastodont Baits vedla na poměrně velice prochytavanou svazovou vodu. Jel jsem z velkým očekáváním co vlastně čekat. Při příjezdu na místo jsem viděl jak ryby jezdí pod hladinou a podle místních nežerou. Co už víkend přede mnou tak proč si ho hned kazit. První prut šel pod keře 20 kulička obalená v pastě a dip Worms a druhý prut na volnou vodu squid Attack neutral s pva punčochou. Do prostoru jsem rozházel asi půl kila boili Worms a Squid Attack. Nebudu rozepisovat, na co a kdy, ale jsem nad míru spokojen, jak vše šlape jak má. A váhy pro mě nejsou to nejdůležitější. Čus Kukin

Sportovní revír Elstr

ELSTR přehrada Bílý Halštrov Sportovní rybolov: "Chyť a pusť"

Přehrada Elstr se nachází v Západních Čechách v nádherné Přírodní Rezervaci Halštrov, kde jste obklopeni lesy a ryzí přírodou. Přehrada se nachází 4 km od města Aš a 2 km od vesničky Podhradí, kde dále vede krásná cyklostezka do německého městečka Bad Elster.

Přehrada Elster byla napuštěna v 70 letech a od té doby také v rukou Ašského Rybářského spolku nikdy nebyla vypuštěna ani slovena, takže chytit zde původního kapitálního kapra není vyloučeno. V přehradě je čistá průzračná voda z viditelností až do dvou metrů, která nikdy nekvete a nezezelená. Přehrada Elstr má hloubky až 8 m kamenité hrany a lavice dno je písčité a bahnité a to dělá přehradu pro rybáře tak zajímavou. Lovná místa jsou přístupná jak autem, tak lodí a na každém z našich míst si najdou rybáři své pohodlí k rybolovu. Dosadili jsme spoustu krásných ryb, hlavně Kapra, Amura s váhou od 8kg do 22 což vám určitě pobyt u nás zpříjemní.

Zahájení provozu 1.3.2018

Dřívější termín je možno domluvit na telefonu 723 590 803.

Produkty  Mastodont Baits můžete zakoupis přímo  na přehradě.

Více informací na: http://www.elstr.cz/

Img 1313

Rozlučka se Šíravou

Nadišiel ten čas, kedy sa lúčime so Šíravkou pre túto sezónu. Podarilo sa nám vybehnúť na poslednú víkendovku. Dorazili sme vo štvrtok večer, nasonarovali miest...a v rozmedzí 550m - 650m, postavili bójku, rozsypali to tam a čakali na 7.00 hodinu rannú, kedy budeme môcť vyviezť prúty. O 8.30 sme mali všetky 4 prúty vo vode a čakali sme, kedy to pípne. Voda mala na hladine 7,5°C, takže žiadnu šialenú aktivitu sme neočakávali. O 10tej prišiel prvý záber. Bol to šupík, ktorého sme vypli pri člne. O 11:25 nás pri varení obeda vyrušila brutálna jazda, hladina bola pokojná, takže zdolávačka bola o to adrenalínovejšia, lebo toho bojovníka sme videli pekne pod člnom. Napriek tomu, že voda je takto chladná, sily mal stále dosť a vôbec sa nedal ľahko. Po zhruba 15 minútovom súboji skončil v podberáku krásny dlhý šupík. Stihli sme spraviť fotky, pustiť ho, kým dorazila zmena počasia. Začalo pršať, tlak plynule klesal, čo neveštilo nič dobré. Takéto počasie sa držalo do soboty obeda. Počas dažďa sa nám podarilo zdolať ešte pár menších kaprov a večer sme o jednu peknú rybu prišli v prekážke. V sobotu okolo 13.20 znova záber na rovnaký prút, avšak tentoraz to bol pravý opak. Záber bol opatrnejší, takže sme neočakávali nič svetoborné. Na naše prekvapenie na nás však čakal ešte väčší šupík, ako ten z piatka. Fúkal vietor a mali sme bočné vlny, čo pri stáčaní ani zdolávaní nie je nič príjemné. Po veľmi zaujímavom súboji sa nám ho podarilo dostať do podberáka, čo nám spravilo nesmiernu radosť. V takomto počasí a tomto ročnom období, každá ryba cez 10kg pre nás veľa znamená a našu rozlúčku so Šíravkou týmto považujeme za úspešnú. Tak, ako sa správaš ty k vode a rybám v nej, tak sa ti ona odvďačí .
Do nedele obeda sme zdolali ešte 2 menších kapríkov. Ďakujeme Šíravke za všetky momenty, ktoré sme na jej brehoch počas tejto sezóny zažili a už teraz sa tešíme na tú ďalšiu.
S úctou a rešpektom ku každému úlovku Lukáš a Tomi

Závody na Tovačově přinesly obra

Ahoj Mastodonti.
Po dlouhém zvažování jsem se s kamarádem rozhodl pro závod na tovačovském jezeře Annín,pro nás neznámá voda...proto jsem si vzal 3 druhy,berry boom,kraken a worms,2 hodiny po zavezení máme první rybu závodu na berry,chvíli na to přichází jízda a máme druhou rybu závodu 13.2kg tentokrát na worms, první zákrm se skládal z 2-3kg koulí a 2kg pelet,vše předem nadipováno,po převezení prutů jsem krmil 2-3 hrstě rozdrcených i celých koulí+pelet,odpoledne nám přichází... záběr a máme krásně vysokého šupíka 14+ opět na worms,poté se dlouho nic nedělo a proto převážíme všechny pruty z toho dva na worms,k montáži pouze dvě hrsti čistě jen nadipovaných koulí..a vyplatilo se záběry nám chodili v průběhu 4 hodin,byla to sorta kaprů 8-13kg opět vše na worms,rozhodl jsem se tedy poslední den závodu trošku selektovat,60ti cm montáž s dvěma kuličkami na 5ti cm vlasu jsem položil cca 10m od krmného místa a prokrmil pouze asi 15-20ti kuličkami...po chvíli přichází brutální jízda,okamžitě jdeme na vodu po krásné zdolávačce se nám ukazuje ryba snů lysec 26.2kg zároveň i můj osobák..byl to super zážitek plný nových zkušeností,číslo 1 na této vodě je jednoznačně WORMS !!!

Ať to jezdí!  S pozdravem Lukáš Jelínek

Podzimní Šírava

Ahoj,

keď máme voľnú chvíľku (3 a viac dní) naša voľba je jasná. Namierime si to na Zemplínsku Šíravu. Táto voda je známa aj vďaka preteku, ktorý sa tu každoroč...ne organizuje pod názvom Zemplínsky kapor. Pretek je považovaný za jeden z najnáročnejších a najextrémnejších v strednej Európe. Rozloha vody je 3600ha z čoho 600ha predstavuje rezervácia, kde je žiaľ lov zakázaný. Na šírave nie je nič nezvyčajné, stráviť na jej brehu niekoľko dní bez pípanca a bez ryby. Je to jedna z najťažších vôd na Slovensku, no keďže milujeme výzvy, tak je to to pravé pre nás
90% všetkých vychádzok máme práve tu, odkiaľ pochádzajú tie najkrajšie spomienky, zážitky, zdolávačky, fotky či videa Nastal čas na zmenu a preto sme sa rozhodli pozerať po novej, neokúkanej značke boilies, ideálne takej, ktorá sa na šíravke vôbec nechytá. Po mnohých hodinách porovnávania, špekulovania a čítania, rozhodnutie padlo na MastoDont. Čakala nás ešte minimálne jedna výprava, ktorá by mohla byť perfektnou skúškou týchto boilies. 28.10. – 7. 11. Plní očakávaní sme sa teda pustili do boja a objednali si 4 príchute. Berry, Mussel, Tropical a novinku pre rok 2018 mäsovku. Keď sme dorazili na miesto, ktoré sme si vybrali na poslednú chvíľu, (ešte dva dni pred začiatkom výpravy sme neboli rozhodnutí, na ktorú časť sa vybrať) ostali sme v nemom úžase. Pestrofarebný les všade navôkol dotváral tú fantastickú jesennú atmosféru. Deň po príchode nám hlásili prudkú zmenu počasia, vietor, dážď, vlny....nič, čo by sme tam už pred tým nezažili :D Pri 2-3°C je to však trošku o inom Počas výpravy sme si užili slnko, dážď, vietor, vlny, bezvetrie, sneh, mráz, dúhu...luxus Keď sme začali chytať, voda mala na hladine 12,3°C, v polovici výpravy to bolo už len 9,3°C. Na prvý záber sme čakali do druhého večera, kedy to začalo prvou 10kg. Potom to ale opäť stálo a hľadali sme recept, čo urobiť inak, lepšie... Montáže sme mali selektívne, tak sme sa rozhodli pre skrátenie vlasov a použitie narezaných boilies. To nám prinieslo okamžité zvýšenie záberov, avšak od menšej ryby, ktorú sme chceli selektovať. Tak sme spravili kompromis a znova prekopali montáže. Vtedy sa to začalo mlejt Miesta sa nám pekne rozbehli, ryba začala pravidelne nabiehať na kŕmne miesta a dostávali sme zábery počas celého dňa. Mäsovka nám urobila najviac záberov, Berry nám dala najväčšiu rybu výpravy, Mussel buchla desinu cca 200m od brehu a Tropical nás nenechával odpočívať takmer vôbec Všetky 4 guľky šľapali na 1* a v krste ohňom obstáli perfektne! Ak je toto predzvesť budúcej spolupráce, tak už sa nevieme dočkať, kedy budeme opäť sedieť na brehu šíravky a pokúšať sa uloviť niektorého z miestnych mohykánov

S úctou a rešpektom ku každému úlovku za Carp Team Brothers Tomi a Lukáš

Toušeň - vysoká škola selekce

Koncem srpna jsme vyrazili s rodinami na týdenní výpravu do Lázní Toušeň. I když jsem zastánce svazových vod, tak jsem udělal poprvé v životě výjimku a to z důvodu zadržené povolenky za lov sumců na jeden prut přes stanovenou dobu a také z důvodu větší a větší buzerace na březích Labe pod patronátem ČRS Nymburk, kde jsou vás porybní schopni denně budit v půl třetí ráno s dvěma dětmi a psem v bivaku, jen aby prozkoumali, zda máte na prutu navázaný trojháček či ne, i když máte všechny udice stažené, nebo jen pro to, aby jste věděli, že tam byli. Pominu li další snůšku místních zákazů a nesmyslů, kterými místní ČRS jen perlí a dělá vše pro to, aby u vody bylo prázdno, tedy krom rybářů, kteří si chodí jen pro maso, rozhodl jsem se si povolenku zatím nevyzvednout.

Z důvodu bezpečnosti dětí a klidu jsme zvolili velký ostrov, kde je kolem ostrova 30m mělčiny i když nám bylo jasné, že to nebude ideální pro zdolávání velkých ryb přes hranu. Na druhou stranu nám ostrov poskytl dostatek atraktivních míst od 2m do 5m hloubky, kde bylo možné kapra cíleně lovit.

Ostrov

Z legend od kluků, kteří na této pískovně chytají šla až husí kůže, proto jsme hned po příjezdu nasázeli bójky na hrany a udělali masivní první zákrm, který byl tvořen peletami, kvašeným partiklem a boiliesem, kde jsme na každé lovné místo nasadili jiný druh. Jako vždy jsme do začátku zvolil nejrychlejší druhy koulí Berry Boom, Tropical Dream a Kraken. Na některých místech jsme již začali pokrmovat novu masovku pro rok 2018 a Crazy Massels, jelikož nám bylo jasné, že na tyto druhy boilies po pár dnech dojde, jen co je místní velikáni začnou přijímat. Hned první den jsme nevěděli čí jsme. Převoz věcí s dětmi, stavění zázemí a do toho hned po zakrmení chodili cca po 20minutách kapři od 12 do 15kg jako na běžícím pásu.

Po celém dnu stráveném po kolena ve vodě skrze neustálé běhání na hranu a zpět po každém záběru mi bylo jasné, že toto tempo nás do dvou dnů zničí a na krmném místě bude neustále takový ruch, že těžko vytáhneme rybu větších rozměrů. Hned druhý den jsme prodloužili vlasy pod háčkem na 20-25cm a čekali co se bude dít ráno. Záběrů celkem ubilo, ale kolem oběda přišel Klárce krásný šupík 18kg na 2x24mm Berry Boom.

Poté nás procvičilo cca 20 ryb okolo 13-17kg a mě bylo jasné, že ani tato selekce není dostatečná.

Vyměnili jsme kule za méně atraktivnější druhy a přemýšleli co zkusíme dál. Na večer jsem připravil trojúhelníčky ze 3ks boilies o průměru 24mm. Zvolil jsem novou masovku, mušli a mastodont, krom Klárky která měla trojúhelník Berry Boom. Hned ráno jsme zavezli pruty na místa a s napětím čekali co se bude dít a zda tyto extrémní vlasy, které používáme zřítka kde budou místní ryby přijímat, protože průměry nad 26mm například nechávali úplně ladem. O poledni se rozjel Klárky trojúhelník Berry a my čekaly koně, jenže opak byl pravdou. Podebrali jsme kapra 17,5kg.

toroj

3 4

Než jsme se rozkoukali, tak se Zdendovi rozjel trojúhelník s novou masovkou 2018 a na břehu skončil krásný lysec 17,5kg. Poté jsme ještě vytáhli x kaprů kolem 15kg a celý večer se drbali na hlavě, jak je možné, že je tato voda tak hladová a již extrémní selekce neslaví očekávaný efekt.

Bez krmení opadaly záběry, takže to jsme měnit nechtěli. Koule už jsme používali nejselektivnější co máme a návazce také. Rozhodl jsem se tedy, že zkusím poprvé v životě udělat kosočtverec 4 kuliček v průměru 24mm a lehce prodloužit vlas. Nachytal jsem si nástrahy a ráno jsme zavezli pruty s otázkou, zda toto vůbec může ještě něco pozřít.

Ano může! Hodinu po závozu, ráno se  rozjel Klárce prut s kosočtvercem nové masovky a nás po pískovně vozil první opravdový mastodont. Ryba měla odhadem 26kg+ a po hodině boje jsme přijížděli v šoku s hlavou v dlaních na břeh s prázdným podběrákem, před kterým se nám ryba při posledním výpadu vyřízla z naší čtyřky háčku. Než jsme se vzpamatovali, tak se rozjel Zdeňkův prut a hned po přizvednutí bylo jasné, že je ryba také pěkná. Bohužel se ryba zbavila montáže u hrany mělčiny. Ani ne po hodině přišly na kosočtverec dva záběry najednou mě a Zdendovi a v podložkách skončili dva krásní kapři +- 20kg. V tu chvíli nám bylo jasné, že jdeme správnou cestou. Ryby jsme tak tak zdokumentovali a v tom se rozjel poslední prut z rána, na kterém byl dlouhý návazec s 2x24mm Crazy Mussels pro případ, že by ryby kosočtverce nechtěli. Po krásném boji skončil v podložce krásný lysák 20+.

Znova jsme zavezli jsme pruty, udělali každodenní zákrm o 15 hodině složený z 5kg koulí a 15kg pelet všech možných průměrů, převázali háčky na číslo 2 a čekali co se bude dít dál. Do druhého dne ráno nás vyhnalo z bivaku pár ryb přes 13kg, ale oproti dlouhému vlasu bylo nechtěných ryb na kosočtverec opravdu už jen minimum. Čtvrtý den probíhal doslova jako přes kopírák. Hned po dvanácté přišla na nové maso nádherná šupinatá dvacka na můj prut.

Poté se Klárce rozjel trojúhelník mastodontu 3x24mm, kde v podložce skončil nádherný šupík 17,5kg.

Sotva jsme rybu odfotili a zavezli, přišel Klárce na ten samý prut šupináč 18kg na 4x24mm kombinaci Mušle a Mastodontu. Na rozmezí dvou hodin až neuvěřitelné, to jsem ještě netušil, že přijdeme o další rybu kolem 25kg+, která mi na 3lbs pruty nedala s Klárkou šanci a pod dlouhém boji, kdy se nenechala zvednout na hladinu byla vyříznuta.

Pátý den odpoledne se na mně přišli podívat další dva krasavci, nádherný lysák 21,5kg na kombinaci 4x 24mm mušle s mastodontem a 20kg šupináč na 4x24mm Crazy Musells. Těmito rybami pro mě chytání bohužel skončilo, jelikož přítelkyně musela odjet s půlročním synem pryč a já se u vody staral o svou malou dcerku. Navíc jsem měl od pátečního odpoledne na krmáku u bojek desítky koupálistů, kteří se nedli odehnat žádnými legálními prostředky a div nám na ostrově nelezli až do bivaku. Po marném boji s koupákami jsem raději stáhl všechny pruty a asistoval Zdendovi a užíval si dcerky.

Zdenda ještě poslední den výpravy vytáhl nádherného 21,5kg 3x 24mm mastodont na 25cm dlouhém vlasu. Pak předal také žezlo dětem s Andreou.

Závěrem musím konstatovat, že moje první výprava za kapry na soukromce dopadla nad očekávání dobře, až na problémy s koupajícími lidmi. Za ten klid a svobodu u vody si klidně zaplatím znova. Toušeň je plná nádherných ryb, se kterými mám ještě nevyřízené účty a věřím, že spousty daleko větších tam ještě plave. Někdo by sice řekl, že na soukromáku nachytá každý. To ano, ale kolik ryb jakých rozměrů a váhy. Pro mě tato výprava nebyla jen rodinná dovolená s testem nových kulí, na jiné vodě než Labe, ale také zároveň vysoká škola selekce, kterou bych jinde asi ani nezkusil a tudíž nevěděl jestli funguje a myslím si, že chytit za 6dní tolik krásných ryb 17kg+ vyžaduje nějaké umění. Také jsme došel k závěru, že není třeba jezdit na soukromé vody v zahraničí, kde se kolikrát honí pár 30kg ryb dokola, když máme v ČR takovýto Jurský park, jehož potenciál se zdaleka ještě neukázal a ryb kolem 30kg tam je určitě nespočet.

Danův zářez z Berounky

Dan po několika ztracených rybách z předchozích výprav na Berounce prolomil smůlu, a i přes extrémní podmínky zdolal nádherného lysce. Je vidět že, trpělivost přináší úspěchy.  Kapr zobnul Tropical Dream.

20993899 1650088615025693 1267164734781139682 n

20882575 1650088318359056 6099433350571569323 n

20914615 1650088848359003 300322989826213141 n

Tekken a jeho svazový zářez

Ahoj bando tak po delší době kdy nebylo moc času na nějakou tu výpravu tak se mi nakonec povedlo utrhnout na tři dny k vodě. Účelem bylo si jít hlavně odpočinout a třeba chytit i nějakého pěkného mohykána našich vod, což se nakonec povedlo. Jako první zabral kapřík o váze 7kg. z čehož jsem byl zaskočen na to jak byl krásně rostlej a měl tak malou váhu tak bojoval vzdatně, řekl jsem si první vlaštovka a byl jsem rád a rázem plný energie. Na což druhou noc se dostavil už opravdový bojovník našich vod z váhou 18kg. který zobnul Berry Boom 24mm. v neutrálu... a byl tím nejkrásnějším završením mojí výpravy a já mohl z úsměvem spokojeně odjet domu.. Balení věcí v dešti nebylo sice nic moc.. ale z úsměvem na tváři z úspěšné výpravy šlo vše lépe. a za to můžu poděkovat jak jinak než svatému Petrovi.. který stál opět při mě.. Tekken